• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/б 1.png БУЛІНГ(цькування), -тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю


19 січня 2019 року в Україні набув чинності Закон України"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/12.jpeg

.

Алгоритм дії працівників закладів освіти у випадках виявлення булінгу:

Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.

Керівник закладу розглядає таке звернення та з’ясовує усі обставин булінгу. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

До складу такої комісії можуть входити педагоги, психолог, соціальний педагог, батьки постраждалого та «булера», керівник закладу та інші зацікавлені особи.

У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.

Права та обов’язки здобувачів освіти

У закладі дошкільної освіти мають захищати дітей під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, булінгу (цькування), приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам.

На отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг матимуть право:

– особи, які постраждала від булінгу (цькування),

– особи, які стали свідком боулінгу,

– особи, які вчинили булінг (цькування).

При цьому здобувачі освіти зокрема зобов’язані:

– поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

– відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

– повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно них, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

У випадку виявлення фактів насильства у відношенні до дітей слід звертатись:

--до керівника закладу;

--до поліції за номером 102;

--до центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

  • 5 мультфільмів, які навчають цінувати кожного
1. «Жив собі чорний кіт»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/maxresdefault (1).jpg

Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіт, усі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.

2. Мультфільм «Про пташок»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/preview.mp4-800x432.jpg

Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла. Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.

3. «Вірте у любов, вірте у Різдво»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/maxresdefault (2).jpg

Це історія про їжачка на ім’я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає. Минає час, і напередодні Різдва Генріх помічає, що однолітки шепочуться і сміються за його спиною. Коли засмучений їжачок виходить на шкільне подвір’я, його чекає несподіванка – подарунок від однокласників, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!

4. «Курка, яка несла всяку всячину»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/maxresdefault (3).jpg

Це історія про курку, яка мріяла про діточок, і одного разу вона знесла 7 яєць, з яких вилупилося 6 курчаток і один… маленький екскаваторчик. На відміну від чорного кота, не зважаючи на те, що екскаваторчик був не такий, як курчата, батьки його любили і ставились так само, як і до інших.

5. «Гидке каченя»/Files/images/bezpeka_jittdyalnost/bullng/MainCover_gidke-kachenya1487599695.jpg-700x400.jpg

«Гидке каченя» – всесвітньо відома казка данського письменника Ганса Крістіана Андерсена. Вперше вона була опублікована у 1843 році. Це історія про маленьке лебеденя, яке з незрозумілих причин потрапило до родини качок. Тільки-но вилупившись із яйця, воно отримало прізвисько Гидке каченя за свою непоказну зовнішність, відмінну від «родичів».

План заходів

з протидії булінгу на 2022/2023 н.р.

ДНЗ № 263

Назва заходу

З ким проводиться

Термін

Відповідальний

1.

Бесіда з батьками за круглим столом «Роль сім’ї у вихованні дошкільника». (Контроль батьків за перебуванням дітей в соціальних мережах, перегляду мультиків з ознаками булінгу)

Батьки

квітень

Ярощук І.В. вихователь-методист

2.

Створення психологічно безпечного освітнього простору, формування позитивних взаємин, толерантності та сприятливого мікроклімату у різних видах діяльності.

Здобувачі освіти

Протягом року

Педагоги ДНЗ

2.

Проведення приємних зустрічей, Днів відкритих дверей

Здобувачі освіти

Протягом року

Педагоги ДНЗ

3.

Перегляд мультфільмів на тему «Стоп, булінг!»

Здобувачі освіти

квітень

Педагоги ДНЗ

4.

Бесіда з вихованцями закладу на тему: «Як можна образити дитину, як допомогти потерпілому»

Здобувачі освіти

травень

Вихователі середніх та старших груп

5.

Консультація «Стоп насильство в сім’ї»

Батьки

березень

Вихователі усіх вікових груп

Кiлькiсть переглядiв: 93